Povestea neobișnuită a motocicletei Traub

Posted by Ionut 21.06.2019 0 Comment(s)

În 1967, un instalator din Chicago a făcut o descoperire care i-a entuziasmat pe iubitorii de motociclete vintage și nu numai. În timp ce renova un apartament, acesta a scos la iveală o motocicletă zidită în perete, placată cu însemnul ”Traub” pe rezervor.

 

 

Încercând să afle cui aparținea, l-a contactat pe fostul proprietar al clădirii care a recunoscut că fiul lui furase și ascunsese motocicleta înainte să plece în primul război mondial, unde a și pierit.

 

Multă vreme originea ineditei motociclete a rămas un mister, însă în prezent se crede că este creația lui Gottlieb Richard Traub care deținea un magazin de motociclete în Chicago și care se autointitula ”constructor experimental”. 

 

 

Acesta obișnuia să corespondeze cu revista ”Motorcycle Illustrated”, iar în una dintre scrisori publicată în 1907 și descoperită recent, mărturisea editorului că lucrează de unul singur la o motocicletă de 4 cai putere, atașând chiar și o poză.

 

 

”Dear Sir – ... find the enclosed picture and specifications of a motorcycle made by myself throughout engine and all. I worked on this cycle about one year, putting in the time only between 7 pm and 11 pm. I also worked Sundays.

 

Specifications – Wheelbase, 55 inches; tank capacity, 3 1/2 gallons gasoline, 1 gallon oil, sufficient for 125 miles; power, 4 horsepower; bore and stroke 3 1/4 by 4 inches; auxiliary gasoline tank, 1/2 gallon; speed, more than the roads will stand; perfect grip control; throttle and spark motor is geared 3 3/4 to 1; it has a cycle chain with washers and does good service; has never troubled me yet, and I rode all of 1,500 miles."

 

Însă ce face această motocicletă ascunsă timp de peste 50 de ani atât de specială?

 

Motocicleta lui Traub uimește prin finețea execuției motorului, cutia de viteze în trei trepte și sistemul de frânare dual, avansat pentru acea vreme. Cel care o are în grijă acum, custodele muzeului Wheels Through Time Museum - Dale Walksler, o consideră drept ”cea mai rară motocicletă din lume” și este impresionat de ingineria complexă care depășește tehnologia folosită la acea vreme. Este perfect funcțională chiar și în prezent și este capabilă să atingă 130 km/h.

 

Cu talentul și viziunea cu care a fost înzestrat, probabil Traub ar fi fost un nume sonor în industria moto dacă altfel ar fi fost contextul. Chiar și așa, motocicleta lui a reușit să învingă timpul, iar povestea ei nu a fost uitată.

 

Etichete: Trab Motorcycle

Leave a Comment