Va fi noua Honda Fireblade dotată cu tehnologie V-TEC?

Posted by Ionut 14.01.2019 0 Comment(s)

Cei de la Honda au dezvăluit publicului patentul depus în SUA pentru un sistem de distribuție variabil, iar surse tot mai multe indică viitorul model CBR1000RR ca fiind beneficiarul acestei tehnologii.

 

Primul sistem V-TEC de la Honda a fost dezvoltat în 1989 de către inginerul Honda Ikuo Kajitani, acesta fiind la acea vreme în căutarea unei soluții prin care să creeze un motor mai eficient și mai performant în același timp.

 

Distribuția variabilă a supapelor nu este ceva cu totul neobișnuit în lumea moto, multe companii precum Kawasaki, BMW, Ducati scoțând modele noi care folosesc o tehnologie similară. Însă faptul surprinzător care reiese din imaginile patentului Honda este că aceștia o vor recrea într-un mod cu totul nou pentru un motor de motocicletă, iar sursa de inspirație ar fi tehnologia folosită pe mașinile Honda.

Mai exact, proiectul arată că motorul va avea came cu două rânduri de lobi. Dincolo de o anumita turație, se folosesc lobii care aduc performanțe la turații mari, iar sub această turație lobii care aduc performanțe optime la turatii mici, schimbându-se astfel momentul deschiderii, respectiv închiderii valvelor pentru a obtine maximul de performanță atât la turatii scăzute cât și ridicate.

 

 

 

Noul design al celor de la Honda este mai evoluat față de cele ale competitorilor și prin faptul că permite motorului să-și păstreze aceleași dimensiuni ca ale unui motor convențional.

 

În prezent, Fireblade produce 189 cai putere la 13000 rpm și un cuplu maxim de 114 Nm la 11000 rpm. Daca vor folosi tehnologia V-Tec pe viitorul model, pe lângă că aceasta ar însemna un motor mai puternic și mai performant, va ajuta Honda să întrunească normele de emisii tot mai stricte.

 

Zvonurile sunt că japonezii ar putea chiar crește cilindreea la 1100 cc pentru CBR1000RR Fireblade cu V-Tec, în timp ce pentru World Superbike vor construi special o motocicletă V4 de 1000 cc.

 

Leave a Comment