Cum să-ți întreții atv-ul ca să-i prelungești viața cât mai mult

Posted by Ionut 29.01.2020 0 Comment(s)

1. Fă cunoștiință cu manualul de utilizare al atv-ului și împrietenește-te cu el

 

Știm, nu e chiar cea mai palpitantă acțiune pe care ai putea-o iniția cu noul tău atv, însă vei avea numai de câștigat respectând noțiunile de bază pe care le găsești acolo. Cel mai bine este să păstrezi manualul la îndemână, în locul unde ții atv-ul, într-o folie de plastic pentru a-l proteja și foarte important – nu-l face uitat! Consultă-l ori de câte ori este nevoie până asimilezi informația.

 

2. Respectă perioada de rodaj

 

E cumva de înțeles: probabil de-abia aștepți să te urci în șaua lui și să-l testezi la maxim. Din păcate, este o greșeală elementară foarte comună în rândul noilor proprietari de atv. Chiar dacă modelul ales este unul performant cu specificații de top, asta nu înseamnă că nu are nevoie de rodaj – ca orice alt vehicul. Sunt cazuri frecvente în care după nici o săptămâmă, proprietarii se întorc la dealer susținând că atv-ul stricat este o ”rablă”, însă nu sunt foarte doritori să recunoască adevărul: și anume că primul lucru pe care l-au făcut a fost să se afunde cu el în noroi și să vadă cât de repede merge. Așadar, dacă ai puțină răbdare și acorzi atv-ului răgaz să-și facă perioada de rodaj în condiții optime, te vei putea bucura mult de el pe termen lung.

 

 

3. Păstrează filtrul de aer curat

 

Ca motorul să funcționeze, are nevoie de combustibil, aer și scânteie. Ca să ai mereu un flux de aer curat, trebuie evident să ai și filtrul mereu curat și uscat. Atv-urile moderne sunt proiectate să aibă filtrul cât mai sus, ferit de apă, praf și noroi, însă este necesar să verifici admisiile și filtrul cât mai des ca să prelungești viața motorului.

 

 

4. Verifică/schimbă uleiul

 

La fel ca în cazul filtrului de aer, nici uleiul nu trebuie neglijat și este important să-l menții curat, la nivelul corespunzător (între cele două semne de pe jojă), să respecți specificațiile înscrise în manual referitoare la vâscozitatea și indicele de temperatură ale uleiului.

 

5. Verifică prezoanele și reglează comenzile

 

Înainte de fiecare ieșire este necesar să te asiguri că prezoanele nu sunt slabite, lucru care ar putea duce la consecințe grave în timpul condusului. De asemenea, verifică poziția mânerelor (să fie bine fixate pe ghidon) și inspectează frânele.

 

6. Monitorizează presiunea din pneuri

 

O presiune incorectă a anvelopelor duce la uzură ridicată, respectiv manevrabilitate proastă și pierderea tracțiunii. Pentru a evita acidente este necesar să menții presiunea aerului recomandată de către producător, iar în acest caz este util să investești într-un manometru de joasa presiune și o pompă portabilă.

 

 

7. Curăță atv-ul în mod regulat

 

Da, este plăcut sentimentul: te-ai întors după o tură sălbatică de offroad, iar acum atv-ul tău arată ca și cum a trecut printr-o bătălie epică din care a ieșit triumfător. Însă nu ceda tentației de a expune trofeul prea mult, căci umezeala cauzată de noroi și murdărie va veni până la urmă de hac atv-ului tău. Oțelul nu se împacă bine cu umezeala, chiar dacă este acoperit cu un strat sănătos de vopsea. Dacă îl lași necurățat prea mult timp, rugina își va face apariția. De asemenea, murdăria poate afecta filtrul de aer, fiind necesar apoi să-l cureți mai des și înfunda ventilațiile sau alte părți ale atv-ului.

 

 

Etichete: ATV

Leave a Comment